יום שלישי, 5 ספטמבר, 2023

צילום מוריה שנקור

סיפורה של עיר: סטודנטים יתעדו סיפורי אזרחים ותיקים בשדרות

סטודנטים צעירים, חברי קהילת “תוצרת הארץ” יתעדו סיפורי אזרחים ותיקים בשכונת נאות המייסדים בשדרות – אשר יוצגו בסופו של דבר במרכז המורשת, “שדרות לדורות”.

צילום מוריה שנקור

צילום מוריה שנקור 3
צילום מוריה שנקור

סטודנטים צעירים, חברי קהילת “תוצרת הארץ” יתעדו סיפורי אזרחים ותיקים בשכונת נאות המייסדים בשדרות – אשר יוצגו בסופו של דבר במרכז המורשת, “שדרות לדורות”. זאת במסגרת פרויקט “סיפורה של עיר“, בהובלת עיריית שדרות והקרן לפיתוח שדרות, אשר נערך בניהולה של מוריה שנקור (מנהלת קהילת שדרות בפרויקט “תוצרת הארץ”), בליווים של ההיסטוריון ד”ר אהרל’ה כהן ומנהלת מרכז השירות לתושב בשכונת נאות המייסדים, סמדר פרץ, ובשיתוף מרכז הצעירים בשדרות, בהובלתו של יגאל ברכה. 

כל 12 חברי הקהילה לוקחים באופן קבוע חלק בעשייה החברתית, אשר מפגישה בין תושביה הוותיקים של שדרות לבין הסטודנטים החדשים בעיר. הסטודנטים מבקרים בבתי התושבים בשכונת המייסדים, מתעדים את סיפורי התושבים, סורקים תמונות ומסמכים ובונים מעין “תיק משפחתי” – אשר יוצג כאמור בעתיד בארכיון העיר.

צילום מוריה שנקור
צילום מוריה שנקור

רשת קהילות הצעירים “תוצרת הארץ” היא תנועה המעודדת התיישבות ישראלית ומטרתה להוביל שינוי חברתי ע”י עידוד התיישבותם של צעירים ביישובי הפריפריה הגיאוגרפית והחברתית של ישראל. מודל הפעילות של התנועה מעודד סטודנטים לעבור ליישובי הפריפריה וליצור בהם פעילות יזמית-חברתית משמעותית, תוך פיתוח קהילה תומכת וצעירה. כל זאת מתוך אמונה שאלה יובילו להישארותם ולהתבססותם בערים בהן פעלו כסטודנטים. 

ב”תוצרת הארץ” פעילים כיום כ-1,000 סטודנטים ובוגרים מכל קשת האוכלוסייה המרכיבה את החברה הישראלית. אלה חיים בקהילות ב-13 יישובים – שדרות, קריית שמונה, צפת, חצור הגלילית, נוף הגליל, טבריה, ירושלים, פרדס כ”ץ, לוד, קריית מלאכי, נתיבות, רהט ונחל עוז. התנועה נוסדה ב-2011 על ידי התאחדות הסטודנטים, ופועלת הודות לשיתוף פעולה עם הרשויות המקומיות, המוסדות האקדמיים והועדה לתכנון ותקצוב של המועצה להשכלה גבוהה. כיום קיימות בשדרות 3 קהילות מגוונות ובסה”כ פעילים בעיר ובמרחב שער הנגב 65 חברי קהילות.

צילום מוריה שנקור
צילום מוריה שנקור

“המיזם המדהים ‘סיפורה של עיר’ משלב בין ותיקי העיר לבין קהילות הסטודנטים המגוונות שחיות בקרבנו”, אמר ראש עיריית שדרות, אלון דוידי. “אני שמח ששדרות, שהיא לחלוטין עיר סטודנטיאלית, משקיעה משאבים רבים בהשארת הסטודנטים כאן, ועוד יותר מבורך שיתוף הפעולה עם התושבים הוותיקים של העיר. אני מודה לקרן לפיתוח שדרות, לד”ר אהרל’ה כהן, לרכזת המשל”ת סמדי פרץ ולמרכז הצעירים על העשייה המשובחת”.

 

“מאז תחילת פעילות התנועה ניתן לראות כי המודל מוכיח עצמו הלכה למעשה”, הוסיף ד”ר כהן. “חלק ניכר מהקהילות ממשיכות להתבסס ולהתפתח ביישובים גם לאחר התקופה הסטודנטיאלית. היוזמה מפיגה את הבדידות בקרב התושבים הוותיקים ויוצרת מקום מפגש משותף ותחושת שייכות – הן בקרב התושבים והן בקרב הצעירים”.

הגיבו לכתבה

נוקד קפיטל | Noked Capital

נוקד קפיטל | Noked Capital

מידע כללי אתר החברה: www.noked-capital.co.il שם חברה נוקד קפיטל בע”מ שם באנגלית NOKED CAPITAL LTD מספר חברה 514956846 סוג ארגון חברה סוג תאגיד ישראלית חברה

קרא עוד »
דילוג לתוכן