יום שלישי, 5 ספטמבר, 2023

גיל גבעתי, מנהל טכנולוגי של פתרונות Dynatrace בחטיבת מוצרי התוכנה של מטריקס. | קרדיט: יח"צ מטריקס

מטח שדרגו את העמידה בעומסי הלמידה מרחוק עד פי 20 משתמשים במקביל

שדרוג המערכת בוצע בעזרת פתרון Dynatrace לניהול וניטור ביצועים וחווית משתמש בסביבת הדיגיטל

גיל גבעתי, מנהל טכנולוגי של פתרונות Dynatrace בחטיבת מוצרי התוכנה של מטריקס. | קרדיט: יח"צ מטריקס

חברת מטח (מרכז לטכנולוגיה חינוכית) הפועלת לקידום מערכת החינוך בישראל בשילוב טכנולוגיה, השלימה לאחרונה פרויקט הטמעה של מערכת Dynatrace (דיינטרייס), המספקת פתרונות לניהול וניטור ביצועים וחווית משתמש בסביבת הדיגיטל, אשר מיוצגת בישראל על ידי חטיבת מוצרי התוכנה של מטריקס. הפתרון מסייע למטח לעמוד בעומסים גבוהים שנוצרו במערכת אופק ללמידה מרחוק בעקבות משבר הקורונה, ומאפשר שימוש נרחב ללא תקלות לעשרות אלפי תלמידים במקביל.


טרם השפעתו המאסיבית של משבר הקורונה חיפשה חברת מטח פתרון שיאפשר לה לאתר באופן שקוף ומהימן את המגבלות אשר מייצרות תקלות במערכת הלמידה מרחוק שמפעילה החברה. עם תחילת המשבר התעורר במטח גם הצורך לספק מענה למערכת למידה מרחוק המסוגלת להתמודד עם מספר רב של תלמידים בו זמנית. מערכת אופק, ששימשה עד אותו רגע תלמידים רבים במסגרת שיעורי הבית של בית הספר והייתה רגילה לעמוד בעומסים של אלפי תלמידים, נדרשה לפתע להיערך להתמודד עם עומסים של עש

חיים הרשקו-יבור, מנהל מערכות המידע במטח | קרדיט: יח”צ

רות אלפי משתמשים במקביל. בכדי לעמוד באתגר זה, נעשה שימוש בפתרון דיינטרייס על מנת לנטר את המקומות שבהם מתבצעים עומסי שימוש וצווארי בקבוק, דבר שאיפשר לבצע התאמות ושיפורים נדרשים במערכת הלמידה מרחוק. תהליך ההטמעה של הפתרון תפס תאוצה עם התגברות השפעתו של משבר הקורונה בישראל, כדי לאפשר למערכת אופק להתמודד עם עומסי השימוש בזמן.

במהלך הפרויקט בוצע ניטור אפליקטיבי והורחבה התשתית עליה פועלת מערכת אופק ברמת הקוד ורכיבים שונים באפליקציה, וכן בוצעו בדיקות מקיפות לעמידה בעומסים שונים. המטרה הייתה לספק נקודת מבט אחידה שמאפשרת שקיפות על כל התהליך מקצה לקצה, החל מרמת התשתית ועד פעילות משתמש הקצה. זאת בזמן שהפתרון יודע להצביע בזמן אמת על החולשות של המערכת, לזהות תקלות ואת מקורן ולספק דיווח איזה גורם תלוי או משפיע על כל גורם אחר במערכת.

כיום מערכת דיינטרייס מנטרת את כל האפליקציות של מטח מקצה לקצה ומאפשרת לחברה להפעיל מערך שירותים שנותן מענה למעל מיליון תלמידים שמשתמשים במערכות השונות, תוך שמירה על רמת התשתיות הקיימות ורמה גבוהה של איכות מערכי התמיכה. מדובר ביתרון קריטי והכרחי בימים אלו, בצל השפעת הקורונה על מערכת החינוך והלמידה הפרונטלית.

חיים הרשקו-יבור, מנהל מערכות המידע במטח, אומר: “היכולת של כל ארגון לצמוח ללא שקיפות של התהליכים העסקיים היא בלתי אפשרית. לפני הטמעת פתרון דיינטרייס היינו מוצאים את עצמנו בתהליך תמידי ומתסכל של חיפוש גורם השורש לתקלות, ללא קבלת ניטור מספק מהמערכות הקיימות, שבוודאי לא הצליחו לספק את השקיפות הזו. באמצעות דיינטרייס הצלחנו לאתר וגם לתקן את התקלות, לרווח את העומסים במערכת אופק וליישם תהליכים חדשים על גבי המערכת, על מנת לאפשר לה לעבוד בצורה תקינה יותר. דבר שהפך את דיינטרייס למקור האמת היחיד לניטור פעילות המערכת. בסופו של דבר, ארגונים היום חייבים להיות דיגיטליים ודינמיים ואנחנו חווים את זה באופן משמעותי בשבועות האחרונים, כשכמעט כל פעילות עסקית נאלצה לעבור לפעול במרחב הדיגיטלי”.

גיל גבעתי, מנהל טכנולוגי של פתרונות Dynatrace בחטיבת מוצרי התוכנה של מטריקס, אומר: “מערכת דיינטרייס נחשבת לפלטפורמה המובילה בתחום של ניטור אפליקטיבי ומדידת חוויית משתמש אמיתית בארגונים גדולים וקטנים. הטמעה מהירה כפי שביצענו בפרויקט זה, לא הייתה מתאפשרת בלי יכולות מובנות שקיימות במוצר, שאפשרו לנו להבין באופן אוטומטי מה היא התנהגות תקינה ואילו תהליכים מגבילים את מערכת הלמידה מרחוק. אלו תהליכים שבפרויקטים אחרים בסדר גודל הזה, עם פתרונות אחרים, עשויים גם לקחת חצי שנה ויותר. בפרויקט הזה תוך חודש וחצי העמדנו פתרון שנותן מענה לדרישות מט”ח ומאפשר לעמוד בדרישות הקיצון של השוק בימים אלה”.

 

 

אודות חטיבת מוצרי התוכנה של מטריקס

חטיבת מוצרי התוכנה של מטריקס מייצגת בישראל חברות תוכנה בינלאומיות מובילות מזה 20 שנה, כמו גם פתרונות ישראלים מבטיחים, ומספקת שירותי שיווק, ניהול מוצר, יישום ותמיכה מלאה לפתרונות אלו.
החטיבה מספקת פתרונות תוכנה בכל עולמות התוכן של עולם ה-IT, ביניהם: Big Data, Data Platform, ITSM ניטור חווית משתמש, קוד פתוח, שליטה ובקרה, ניהול ידע, ניהול תוכן, אינטגרציה, אבטחת מידע, גיבוי בענן ועוד. חטיבת מוצרי התוכנה פועלת בשיתוף פעולה הדוק עם חטיבותיה השונות של מטריקס בתחומי ייעוץ, ביצוע פרוייקטים, הדרכה והטמעה. לחטיבה רשת שותפי יישום ואינטגרציה מתמחים המיישמים ומשלבים את מוצרי החטיבה בפרוייקטים מגוונים.
החטיבה הינה מרכז הידע הגדול ביותר בארץ לפתרונות בינ”ל בתחומי ה-IT השונים ומביאה את הידע והניסיון ללקוחות בארץ בכל מגזרי השוק עם עשרות אנשי מקצוע ומומחים טכנולוגיים המספקים תמיכה, ייעוץ וליווי. לחטיבה מומחיות ייחודית בתחום ה-OEM עבור מגזר הייטק וה-ISV. החטיבה מפעילה מרכז שירות ותמיכה הפועל תחת תקן SO – 9000 הפועל 24/7 וכן שירותי תמיכה ולוקליזציה בבית הלקוח.  

הגיבו לכתבה

נוקד קפיטל | Noked Capital

נוקד קפיטל | Noked Capital

מידע כללי אתר החברה: www.noked-capital.co.il שם חברה נוקד קפיטל בע”מ שם באנגלית NOKED CAPITAL LTD מספר חברה 514956846 סוג ארגון חברה סוג תאגיד ישראלית חברה

קרא עוד »
דילוג לתוכן