יום שלישי, 5 ספטמבר, 2023

צילום סופיה ישראל

דרישה עולמית אדירה לבדיקות מהירות עם תוצאה מידית לצד המשך החיסונים לצרכי שגרת החיים החדשה לצד הנגיף

בישראל נערכים להקמת מתחמי בידוק מיידי לקבלת תו ירוק למי שלא התחסן מסיבות רפואיות ולבני נוער

צילום סופיה ישראל

העולם לא מסתפק בחיסונים ומדינות רבות מאיצות את קצב ההצטיידות בבדיקות קורונה מהירות עם תוצאה תוך דקות, לצרכי ניהול שגרת החיים החדשה לצד הנגיף. תאגיד קווידל (Quidel) האמריקאי העומד מאחורי פריצת הדרך הטכנולוגית של סופיה שכבר הכפיל את יכולת הייצור, הודיע השבוע על הקמת מפעל נוסף בקליפורניה וגיוס של 400 עובדים חדשים. המטרה היא המשך ייצור המוני של מכשירי סופיה ניידים בקצב של 240 מיליון בשנה ובמקביל לייצר עוד בדיקות מיידיות, לרבות ערכות בדיקה ביתיות ללא מכשיר (כמו בדיקת הריון) עם תשובה תוך 10 דקות בקצב של 600 מיליון בדיקות מתקדמות ומדויקות עד סוף 2021. 

סופיה היא בדיקת הקורונה המהירה הראשונה בעולם הפועלת באישור ה – FDA והמעבדה לנגיפים במשרד הבריאות. הטכנולוגיה פרוסה בכ – 65,000 נקודות טיפול ברחבי ארצות הברית וכבר פועלת בישראל באמצעות כ – 300 מכשירים ניידים שרכש משרד הבריאות. המכשירים הותקנו בחדרי מיון, בתי אבות, דיור מוגן, פיקוד העורף, במשטרה, בשירות בתי הסוהר, בקופות החולים ובאיים הירוקים באילת ובים המלח ונערכו בעזרתם מאות אלפי בדיקות מיידיות. בנוסף, באופן יזום כבר נערכות בדיקות סופיה מיידיות במקומות עבודה ועסקים שאימצו את הטכנולוגיה, עם תשובה בתוך 15 דקות לכ-100 עובדים ולקוחות בשעה. המטרה היא לנהל שיגרת קורונה זהירה בחברות ולמנוע אובדן ימי עבודה, לצד המשך ההתחסנות של העובדים.

בקבוצת רימיפארם, נציגת קווידל בישראל הדגישו כי: “למרות העובדה שיותר ויותר אנשים מתחסנים בישראל ובעולם וישנם סימני האטה של הנגיף, בקווידל נערכים לתת מענה ולספק את כל הבדיקות שניתן לייצר במהלך השנה ועד 2022 לפחות, לרבות ערכת קוויקויו QuickVue)) שהיא כיום בדיקת הקורונה המהירה ביותר בעולם. המטרה היא לנהל שגרת חיים חדשה ובטוחה לצד הנגיף בידיעה שלמרבה הצער, הקורונה לא תיעלם בקרוב”.

יצוין כי בחברה כבר החלו בהטמעת הבדיקות המהירות בהליכי הפתיחה הבטוחה של המשק לצד הנגיף וכן בהיערכות להקמת מתחמי בידוק מיידי לתמיכה בתוכנית התו הירוק (הדרכון הירוק). המטרה היא להנגיש בדיקות סופיה חסכוניות עם תשובה מיידית תוך 15 דקות בעיקר לציבור “החריגים” שלא התחסנו מסיבות רפואיות כמו אנשים עם אלרגיה חמורה וכן לבני נוער מתחת לגיל 16 בקצב של כ – 100 נבדקים בשעה על כל מכשיר מחוץ למעבדה. תוכנית התו הירוק כוללת כניסה למוסדות תרבות, אירועי ספורט, מוזיאונים, בתי מלון, בתי קולנוע, חתונות, קניונים, חדרי כושר, מסעדות, בתי קפה, בריכות שחייה, בתי כנסת, שדות תעופה, טיסות, חופשות בארצות אחרות ומלונות בחו”ל.

יודגש כי עלות הטכנולוגיה של סופיה היא כשליש מעלות בדיקת מעבדה רגילה, ללא הוצאות שינוע דגימות או השקעת משאבים להקמת מבנה. הבדיקה עברה תיקוף בישראל על אלפי נבדקים וצברה וותק של מאות אלפי בדיקות מהירות בארץ ומיליוני בדיקות בעולם. על פי תוצאות התיקוף של משרד הבריאות הדיוק של סופיה עומד על 84% על כל הנבדקים, 95% על בעלי תסמינים, 72% ללא תסמינים. הבדיקה מבוססת אנטיגן המזהה בתוך 15 דקות את נגיף הקורונה וגם את הזנים החדשים, הווריאנט מברזיל, המוטציה הבריטית, הדרום אפריקאית, הווריאנט מלוס אנג’לס והמוטציה הצפויה בישראל על פי תחזית אמ”ן. קווידל מיוצגת בישראל על ידי קבוצת רימיפארם, אשר מפעילה קו טלפוני למידע מקצועי על שגרת החיים החדשה לצד הנגיף עבור מוסדות ועסקים שמספרו: 03-6483635. לסופיה ישראל עמוד פייסבוק המתעדכן על בסיס יומי וניתן להצטרף אליו בקישור הבא: https://www.facebook.com/sofia2israel

בסופיה ישראל מדגישים: “בדיקת קורונה מיידית היא לא תחליף לחיסון, עדיף להתחסן!”

הגיבו לכתבה

נוקד קפיטל | Noked Capital

נוקד קפיטל | Noked Capital

מידע כללי אתר החברה: www.noked-capital.co.il שם חברה נוקד קפיטל בע”מ שם באנגלית NOKED CAPITAL LTD מספר חברה 514956846 סוג ארגון חברה סוג תאגיד ישראלית חברה

קרא עוד »
דילוג לתוכן