יום שלישי, 5 ספטמבר, 2023

עו"ד דגנית אלישיב | צילום: חיה עזרן

גישור גירושין: הדרך הטובה יותר להתגרש

אם מדובר בחברים שלכם, בני משפחה או אולי אתם שבוחרים להתגרש, חשוב שתדעו שניתן להגיע להסכם גירושין בעל תוקף משפטי לכל עניין באמצעות גישור גירושין – הליך מהיר, קל ויעיל יותר להגיע בדרך מכובדת ומקצועית להסכם גירושין עם ראייה לעתיד.

עו"ד דגנית אלישיב | צילום: חיה עזרן

זוגות רבים ממהרים לצחצח חרבות, להתחמש בעורך דין ולהתכונן לקרב אכזרי והם לא יודעים שלתהליך הגישור יש יתרונות רבים וחשוב שתכירו אותם כי הם יכולים לשנות את ההתנהלות שלכם בתקופה הקרובה. באמצעות הגישור תוכלו להיפרד בצורה כמה שיותר יפה, מכובדת ומהירה ורק במידה והתהליך לא יצליח – תוכלו לפנות לבית משפט להמשך טיפול.

יתרונות הגישור:

חסכון בהוצאות
היות ובתהליך מעורבים בני הזוג והמגשר, העלות מתחלקת לשניים. כל אחד מבני הזוג משלם חצי מעלות התהליך. עלותו של תהליך גישור נמוך בצורה משמעותית מהליך משפטי בבית משפט, כך שבפעול התשלום לכל אחד מבני הזוג נמוך משמעותית גם כן.

חסכון בזמן
הבחירה בגישור מאפשרת פרידה מהירה יותר לעומת תהליך המתנהל בבית המשפט ויכול לגרור את הפרידה לאורך שנים. ברוב תהליכי הגישור, ניתן להגיע להסכמה תוך טווח זמן של 6 ל 8 פגישות. ככל שלבני הזוג תהיה נכונות גדולה יותר להתגמש מבלי לתקוע מקלות בגלגלים, כך התהליך יסתיים מהר יותר. 

הסכם יציב

היות ובני הזוג  הגיעו להסכם מתוך החלטה משותפת על כל הסעיפים אין להם צורך לפתוח אותו לתיקונים או עדכונים. הסכמי גירושין הנחתמים בתהליך גישור, מחזיקים מעמד לאורך שנים ומפחיתים את הסיכויים לחידוש מאבקי כוחות.

שמירה על חשאיות וסודיות
על פי חוק, כל מידע שהובא לידיעתו של המגשר במסגרת הליך הגישור הינו מידע חסוי. כך נותר אמון בין כל המעורבים בתהליך וניתנת האפשרות להביע דעות ורגשות אמיתיים ללא חשש שבעתיד הן יזקפו נגד צד זה או אחר. במהלך ההליך מתקיימות פגישות נפרדות כאשר אחד מהצדדים אינו נוכח בחדר הגישור, גם במקרה זה חובת המגשר היא לשמור בסודיות את הנאמר בחדר הגישור.

 ניטרליות המגשר

אם בהליך גירושין משפטי, כל עורך דין נלחם עבור בן הזוג אותו הוא מייצג, הרי שהמגשר הוא ניטרלי ואינו יכול לכפות את החלטתו על בני הזוג. הוא לא רואה את טובתו של צד זה או צד שני הוא רואה את טובת שני הצדדים ואת טובת המשפחה כולה. נכון, בני הזוג בחרו שלא לחיות חיים משותפים יותר, אך הילדים תמיד יהיו החוט המקשר ויש להתחשב גם בצרכים וברצונות שלהם, מה שלא תמיד קורה בהליך משפטי. בפועל, מי שמגיע להחלטה הסופית הוא אינו המגשר אלא בני הזוג עצמם בתיווכו ל המגשר. הרי הם אלה שמכירים הכי טוב את הדינמיקה המשפחתית ולכן יוכלו למצוא את הפתרון הרצוי להם על בסיס הבנה עמוקה ורחבה יותר.

ראייה עתידית
הילדים, כאמור, תמיד יישארו משותפים. בני הזוג ידרשו לנהל מערכת יחסים, אמנם מסוג אחר, לשם גידול וחינוך ילדיהם. הדרך בה יבחרו לנהל את הליך הפרידה והגירושין תעצב את יכולתם לתקשר ולפתור בעיות גם בעתיד ולכן אלישיב שמה דגש רב גם על הפרידה כאן ועכשיו וגם על סיטואציות עתידיות שיכולות להשפיע על בני הזוג. 

 

גם לאחר שהתהליך הסתיים בהצלחה, המגשר עומד לרשותכם במידה ויתגלו בעיות בעתיד. במידה ובחרתם להתחיל בתהליך גישור ואתם לא מתקדמים כפי שציפיתם, תמיד תוכלו להגיע אל בית המשפט ולהגיע דרכו להסכמה. 

הכותבת היא דגנית אלישיב, עו”ד ומגשרת www.gishur1.co.il

מעוניינים בייעוץ?

השאירו פרטים ליצירת קשר:

הגיבו לכתבה

נוקד קפיטל | Noked Capital

נוקד קפיטל | Noked Capital

מידע כללי אתר החברה: www.noked-capital.co.il שם חברה נוקד קפיטל בע”מ שם באנגלית NOKED CAPITAL LTD מספר חברה 514956846 סוג ארגון חברה סוג תאגיד ישראלית חברה

קרא עוד »
דילוג לתוכן